Τοπική Αυτοδιοίκηση


Με αφορμή την ανακίνηση  των ζητημάτων  της  τοπικής  αυτοδιοίκηση,  ξεκινάμε ένα δημόσιο διάλογο  καταθέτοντας παλιές και νέες  θέσεις αλλά και επιστημονικές εισηγήσεις, καθώς η τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί το θεμελιώδη πυλώνα - το πρωτεύων κύτταρο για την  ανασυγκρότηση κοινωνίας και οικονομίας 

Κυριακή, 8 Αυγούστου 2010


Καλλικράτης :Με ποιό μοντέλο ηγεσίας και ποιό μοντέλο διακυβέρνησης

 Γιώργος Σκλαβούνος
Χωρίς δοκιμασμένες στην πράξη και στον χρόνο ανθρώπινες σχέσεις  δεν χτίζονται κοινωνικές και πολιτικές πρωτοπορίες.Οι συνταγές του χθες δεν λύνουν τα προβλήματα του σήμερα Οι συνταγογράφοι και οι διαχειριστές του χθες απεδείχθησαν καταστροφικοί.Μας λένε ότι απέτυχε το μοντέλο ανάπτυξης ,τοπικό,εθνικό.Όμως αυτό το μοντέλο, που απέτυχε, δεν αποτελεί καρπό παρθενογεννησης.

Κάποιοι  το έστησαν κάποιοι το υπηρέτησαν,κάποιοι απόλαυσαν καρπούς και κέρδη από αυτό το μοντέλο.  Ένα μοντέλο ηγεσίας και διακυβέρνησης τοπικής ,εθνικής  είναι υπεύθυνο για αυτό το αποτυχημένο μοντέλο ανάπτυξης .Αν τα χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου της αποτυχίας, δεν τα κατονομάσουμε δεν τα κατανοήσουμε βαθύτατα ,  δεν τα προβάλλουμε ,αν δεν τα αναγνωρίσουμε, ως τα μέσα που μας οδήγησαν στην καταστροφή, τότε πως θα τα αποφύγουμε στο μέλλον΄;  
Ποιο είναι το  νέο μοντέλο τοπικής ηγεσίας και τοπικής διακυβέρνησης που θα χρησιμοποιήσουμε τώρα με τον Καλλικράτη. Τι είδους τοπική διακυβέρνηση χρειάζεται για να σταματήσουν οι Δήμοι της χώρας (και ο Δήμος της Κέρκυρας αύριο.) να είναι προβληματικές επιχειρήσεις;;Αν η συγκρότηση των ψηφοδελτίων ,εν όψη του Καλλικράτη γίνει με το τρόπο που διαμόρφωνε και συντηρούσε τ ο μοντέλο ηγεσίας και τοπικής διακυβέρνησης  που μας οδήγησε στο καταστροφικό αναπτυξιακό μοντέλο, τότε  βαδίζουμε σε έξοδο από την κρίση;; η σε βάθεμα του φαύλου κύκλου της κρίσης ;; βάθεμα της απογοήτευσης και της παρακμής;  
Λυκοφιλίες , ευκαιριακές  συσπειρώσεις,μηχανισμοί κατάκτησης και νομής της εξουσίας,απέδειξαν περίτρανα ότι μόνο κακό μπορούν να κάνουν.Απέδειξαν ότι ότι όχι μόνον δεν προσέφεραν τοπική ηγεσία άλλα δεν μπόρεσαν  να λειτουργήσουν ως τοπική ηγεσία.Δεν μπόρεσαν  να κινητοποιήσουν την τοπικές  κοινωνίες να συντονίσουν και να εναρμονίσουν συμφέροντα,να χαράξουν συμμετοχικά τοπικά σχέδια ανάπτυξης.Σχέδια που αγκαλιάζει και θα υπηρετεί η τοπική κοινωνία.Χωρίς πραγματική ουσιαστική κριτική του μοντέλου τοπικής εξουσίας και διακυβέρνησης  το κωμικοτραγικό θέατρο του παράλογου παίζεται για μια ακόμα φορά και μπροστά στις επερχόμενες εκλογές.Καμιά συζήτηση για τοπική ανάπτυξη. Καμιά συζήτηση με τους οργανωμένους κοινωνικούς φορείς,για δέσμευση και συμμετοχή στη χάραξη και την υλοποίηση ενός προγράμματος τοπικής ανάπτυξης. Ιδέες,εκθέσεις ιδεών,που δεν δεσμεύουν καμιά κοινωνική ομάδα,πολιτικός "λόγος" χωρίς κανένα πολιτικό αντίκρισμα .Ιδέες για τον τουρισμό που δεν δεσμεύουν κανέναν επιχειρηματία η εργαζόμενο, στον τουρισμό ,εποπτεύοντα η εποπτευόμενο φορέα,στην τουριστική πολιτική,στην καθαριότητα,στην πολεοδομία,....Ιδέες λόγια για τον αγροτικό τομέα, που δεν δεσμεύουν κανέναν αγρότη ,κομματικό η μη. Το ίδιο για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Κανένας διακομματικός διάλογος για να προκύψουν θέματα ευρύτερης η κοινής αποδοχής....  Μεγάλο ενδιαφέρον για την θέση του Δημάρχου ,ελάχιστη συζήτηση για το ψηφοδέλτιο που θα πλαισιώσει τον Δήμαρχο..... Για να ακολουθήσει, μετά τις εκλογές, το γνωστό τροπάρι...Έλα, τι να κάμει ο κακομοίρης ,μήπως έχει και έναν άνθρωπο να τον βοηθήσει;;;Μεγάλο ενδιαφέρον για το αξίωμα του Δημάρχου ,ελάχιστη έως μηδενική συζήτηση για τα ανυπέρβλητα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει.   Πάμε ξανά όπως πάντα και βλέπουμε ;Τι άλλο περιμένουμε να δούμε;Για άλλη μια φορά πολύς πολιτικός καπνός χωρίς πολιτική. Πολύς πολιτικός καπνός χωρίς ίχνος πολιτικής ΦΛΟΓΑΣ.  Μετά θα φταίει το Αθηνοκεντρικό κράτος, ο Καλλικράτης, ο Καραμανλής , ο Παπανδρέου, οι Τούρκοι που ήρθαν στο Ιόνιο ,που μας έκλεψαν και τον Καραγκιόζη  κλπ.
Βέβαια εμείς στον καφενέ η τον καναπέ μας, η την δουλίτσα μας , την κριτική μας την κάνουμε.  Όμως μια βιώσιμη συντροφιά , ουσιαστικής παρέμβασης και συμμετοχής, δεν έχουμε χρόνο να χτίσουμε ...Πάντα σε κάθε προεκλογική περίοδο έχουμε μια ένταση ενδιαφέροντος.,η οποία είναι παροδικό φαινόμενο.Ακόμα και στην κοσμογονία του Καλλικράτη πάμε όπως ξέραμε Ακόμα και μέσα στον Αρμαγεδώνα της οικονομικής κρίσης πάμε σαν να μην συνέβη τίποτα . Κινδυνεύουμε και την ευκαιρία του Καλλικράτη να την χάσουμε....Χρόνος υπάρχει.Όμως από μόνος του δεν αρκεί.Δεν αρκεί ούτε η γκρίνια ,ούτε οι κατάρες, ενάντια στους κακούς της τοπικής ,της Εθνικής η της πανανθρώπινης ιστορίας. 
Δοκιμασμένες στην πράξη και  στο χρόνο ανθρώπινες σχέσεις,βιώσιμες συντροφιές ,ανιδιοτελούς αφοσίωσης, μέσα και έξω απ' τα κόμματα,μέσα σε κάθε κόμμα , μέσα σε κάθε  φορέα, χρειάζεται ο τόπος για την έξοδο από την κρίση και την παρακμή,συντροφιές που θα μπορούν να λειτουργήσουν  ως  καταλύτες αλλαγής και όχι ως επαγγελματίες,η εραστές και αλκοολικοί  της εξουσίας .Τέτοιες συντροφιές δεν χτίζονται με επιδότηση των εκάστοτε Σουλτάνων της εξουσίας. ,Ας επιχειρήσουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο των επερχόμενων εκλογών όσο γίνεται.Ας επιχειρήσουμε να ανεβάσουμε τις απαιτήσεις των πολιτών όσο γίνεται,την ποιότητα του διαλόγου ,στον χρόνο που μένει Αν λειτουργήσει ο πολίτης , ως πολίτης ,όλα μπορούν να αλλάξουν. Έχουμε δει αποτελέσματα και ανατροπές απίστευτες,σε όλα τα κόμματα.Και τώρα μπορούμε. Το χρωστάμε στα παιδιά μας και την ιστορία  αυτού του τόπου..Οι επερχόμενες εκλογές μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν την απαρχή αναγέννησης της ελπίδας,αναγέννησης της πίστης ότι και αξίζουμε και μπορούμε μια  καλύτερη μοίρα. 



ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ



 Γιώργος Σκλαβούνος
(14/3/2011)


Η  ανάγκη  για  δεσμευτικές  συμφωνίες  σε  κοινωνικό  επίπεδο  είναι  προϋπόθεση  για  τη  χάραξη  βιώσιμης  υλοποιήσιμης  πολιτικής.
Χωρίς  ευρύτερες  συμφωνίες  μεταξύ  κλάδων  τομέων  της  οικονομίας,  φορέων  της  κοινωνίας  όπως  λέει  το  πρόγραμμά  μας , δεν  μπορεί  να  υπάρχει  υλοποιήσιμος  προγραμματισμός.
Επιτρέψτε  μου  να  αποφύγω  κάθε  θεωρητική  -  φιλοσοφική  συζήτηση ,  για  την  ανάγκη  και  την  χρησιμότητα  από  τα  τοπικά  σύμφωνα.
Δυστυχώς  ακόμα  δεν  κατορθώσαμε  να  δουλεύουμε  για  το  αυτονόητο, ακόμη  συζητάμε  το  αυτονόητο.
Από  την  πλευρά  μου  ως  ο  πρώτος  εκλεγμένος  Περιφερειαάρχης  της  Π.Ι.Ν.  δεσμεύομαι  και  είμαι  έτοιμος  να  δεσμευτώ  σε  κάθε  πρόταση  η  οποία  θα  καταστήσει  (όχι  εμένα) αυτό  το  Περιφερειακό Συμβούλιο  ένα  επιτυχημένο  Περιφερειακό  Συμβούλιο.  
Θα  επιδιώξω  λοιπόν  αρχίζοντας  από.. « τα  του  οίκου  μου».
Απολύτως  πρακτικά.

  1. Μια  συμφωνία  Δημόσια  για  άμεση  εφαρμογή  και  πιστή  τήρηση  ενός κανονισμού  λειτουργίας  του  Περιφερειακού  Συμβουλίου,  που  θα τηρείται  με  θρυσκευτικη ευλάβεια.  Ενός  κανονισμού  λειτουργίας  που  θα  επιτρέψει  στο  Π.Σ. να  παράγει  έργο   και  όχι  να  μετατραπεί  σε  χώρο  ψήφισης  ψηφισμάτων  και  παραγωγής  ανώφελων ειδήσεων.
  2. Δεσμεύομαι  ως  Περιφερειάρχης  ότι  είμαι  έτοιμος  να  συμφωνήσω  την  προώθηση  μιας  Μόνιμης  Πολιτικής  που  θα  ενισχύει  την  Συνοχή  της  Περιφέρειας,  την  ενίσχυση ,  το  βάθεμα  την  ενδυνάμωση   την  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ  ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΟΠΟΙΗΣΗ  ΟΛΩΝ  ΤΩΝ  ΦΟΡΕΩΝ  ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ.

α)ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ  -  φορέων,  συλλόγων  αλλά  και  Μουσείων  -
                                  βιβλιοθηκών  
β)Οικολογικών          -
γ)Επαγγελματικών    -
     Αλιείς                                     Ιόνιο  - Αδριατική
    Τα  ενοικιαζόμενα                   Ιόνιο
    Τα  ξενοδοχεία                         Ιόνιο
     δ)Επιστημονικών   όπου  δεν  λειτουργούν  σε  Ιόνια  Βάση  (π.χ.  το  Οικονομικό Επιμελητήριο  λειτουργεί)
    Στρατηγική  Συνεργασία  με  το  Ιόνιο  Πανεπ.
Στηρίζουμε  το  Ιόνιο  στα  αιτήματα  για  δημιουργία  Τμήματος  Ασιατικών  Σπουδών.  
Στηρίζουμε  την  προσπάθεια  του  Κέντρου    Unesco  και  του  Ιονίου  του  Τμήματος  Αρχειονομίας  για  την  συγκέντρωση  των  Αρχείων  του  Ιωάννη  Καποδίστρια.
Την  παραχώρηση  του  κτιρίου  του  πρώην Νοσοκομείου  στο  Ιόνιο Πανεπ.
Θα  ζητήσουμε  από το  Πανεπιστήμιο να  προωθήσει  την ιδέα  των  θερινών  μαθημάτων.
Δεσμεύομαι  να  δημιουργήσω  ένα  γραφείο  Διεθνών  Σχέσεων  στην  Περιφέρεια  το  οποίο  θα  είναι  ανοιχτό  σε   φορείς
με  Διεθνή  Δράση  
με  Ευρωπαική  Δράση
με  Αδριατική  Δράση.

Στρατηγική  Συνεργασία  με  τις εκκλησίες .
Μόνιμη  Συμμετοχή  στην  καθιερωμένη   εβδομάδα  Βιώσιμης  Ανάπτυξης.
Καταγραφή  της  Δημόσιας  Περιουσίας  στα  Ιόνια:            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου